Jeg har stor tro på at et godt fellesskap kan gi merverdi, det vil si – vi kan alltid lære av hverandre – men da må vi møtes og snakke sammen. Møtes vi i en annen setting enn det vanlige, daglige, gjør det noe med oss. Derfor har jeg stor tro på felles trening på arbeidsplassen! Det gir oss en fin mulighet til å bli bedre kjent med hverandre. Jeg ønsker at vi skal senke eller fjerne terskelen for å snakke sammen på tvers av fagmiljøer og lære av hverandre.

Felles motivasjon gir felles glede.

Mitt ønske er et godt og nært samhold på sentret. Selv om vi allerede har et godt miljø, er dagene fulle av oppgaver og ukene går så altfor fort. I august inviterte jeg derfor til et gratis felles trenings opplegg på jobben en gang i uken. Vi er så heldige og ha et treningssenter, MUDO på vårt storsenter og det kan jo ikke være mer tilrettelagt for trening enn å kunne trene under samme tak som du jobber. 

Invitasjonen gikk ut på en felles Facebook side, og flere meldte seg på. Så hva nå? Jo, noen må gå foran å vise vei. Jeg snakket med Marius som er eier av MUDO GYM – og vi la en plan for en litt tettere oppfølging av de som takket ja til denne type trening. Og trening ble det! En felles blogg med 9 personer og 3 PTèr. Vi har en gruppetrening, en PT trening og en egentrening i uken. Vårt prosjekt går over 12 uker og vi har alle satt oss tre mål. Vi har forskjellig utgangspunkt, forskjellig alder, har forskjellig utfordringer og ønsker. Den ene fellestreningen er alle på sentret velkommen på – den ene PT timen får de 9 for at de gir av seg selv og går foran som et godt eksempel. 

Målet mitt med denne invitasjonen var å skape mer samhold, åpenhet og få kollegaene til å bli kjent på tvers av butikker og serveringssteder. Jeg tror trening gir glede, samhold, følelsen av mestring og ikke minst at man kjenner at kroppen føles sterkere rustet for alt. 

Følg vår utvikling på vår blogg på nettsiden eller på Facebook.

Vi kaller oss #teamvestby

 

Vi er:

Lena Randin-Sandstrand 27 år ra Synsam.

1. Lavere fettprosent

2. Øke muskelmasse

3. Slutte å snuse

Mona Skallerud 49 år fra Dressmann.

1. Finne tilbake til treningsgleden

2. Vektnedgang

3. Kostholdsendring

Wenche Åsvestad 50 år fra Safir Gullsmed.

1. Styrke musklene i kroppen slik at blant annet en skadet skulder kan bli sterkere

2. Trene magemuskler

3. Kosthold/ mindre sukker

Martine Kjær 23 år fra Synsam.

1. Gå ned i fettprosent (vil passe de gamle buksene mine igjen)

2. Løpe 5 km under 30 min.

3. Klare minst en pull up.

Jørn-Erin Nøkleberg 45 år fra Sport1

1. Bytte ut fett med muskler

2. Bli i generelt bedre form

3. Få tilbake treningsgleden

Jonas Skjold 32 år fra Outlet One.

1. Økt mobilitet

2. Bedre holdning

3. Bedre forhold muskler/fett

Thomas Næss 43 år Burger King.

1. Ned 12 kg. 

2. Reduserer midjenålet

3. Forbedre kondisjon og bli sterk gutt

Snorre Berg-Domaas 31 år fra POWER.

1. Gå ned 10 kg

2. Styrke rygg (har skade)

3. Ta på tærne når jeg står oppreist

Christin Werge Johansen 50 år Senterleder

1. Ned 6 kg på 12 uker.

2. Bli kvitt vond rygg og vonde knær – bli sterkere.

3. Løpe 5 km under 30 min.

PTèr

Birgitte Flø

Paal Erik Husby

Marius Vesterby

Motivert hilsen fra Senterleder Christin.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *